Madarak a láthatáron!

Úgy 2-3 hete - a napi vízpótláson kívül - közelébe nem voltam az itatónak. Tegnap végre volt pár szabad órám beülni a sátorba. Nem gyenge klíma volt bent, madarak sehol, már épp azt tervezgettem, hogy milyen legyen az új nagyobb itató (a mostaninak a vízfelülete kevés a fotózáshoz), meg azt, hogy bemegyek a francba. Aztán végre szárnycsapkodást hallottam és két eddig számomra ismeretlen madarat pillantottam meg:


A pacsirta szó rémlett fel, de valahogy nem stimmelt, aztán a határozóból kiderült, hogy végülis igazam volt. Búbos pacsirták érkeztek ugyanis, de persze nem az itatóra, hanem a fák árnyékába. Szemezgettek a földről, néha fölröppentek 20-30 centi magasra elkapni vmi rovart. Igen melegük lehetett, mert a napos részeken csak átrohantak a következő fáig. Véletlenül se álltak meg, hogy rendes képet is tudjak csinálni, csak amikor már kétszer olyan távol voltak.


Azán pár perc múlva végre az itatón is volt madár! Egy tengelic és egy fiatal csicsörke tojó érkezett. Pancsolni sajnos nem volt kedvük, csak ittak. Vízfelület nem sok van a képen :) mert az itató innenső fele a kicsi terület miatt belelóg a képbe, de nemsokára bővítem.

Megjegyzések