Szilvásvárad

Bélapátfalva után Szilvásváradot derítette fel a csapat. A terv az volt, hogy teszünk egy kis túrát az erdőben a Millennium kilátóig, ami sajnos kicsit megrostálta a csapatot. Elég kései ősz volt már, lemaradtunk a szép sárga őszi fákról, a madarak is elköltöztek, össze-vissza egy cinkét láttunk.

A kilátó mindenesetre nagyon szép és masszív :)

A pénztárnál egy nagyon rendes srác volt, megengedte, hogy este zárás után feljöjjünk és zavartalanul csillagfotózhatunk, sőt ha van még benzin, akkor előtte kivilágítva is fotózhatjuk a kilátót. Engem ez nagyon felvillanyozott, régóta ki akartam próbálni ezt az ágát a fotózásnak, szerencsére volt egy kolléga a csapatban aki tapasztaltabb volt ezen a téren.

2 soros panoráma a kilátóból a DA* 16-50-nel
A völgyben Szilvásvárad terül el

A kilátóból lefele gyakorlatilag futottunk, hogy a többiek akik lent maradtak, ne unják halálra magukat. Utólag kiderült, hogy a kisvasút környéki vendéglátó létesítmények nagyon pihentetőek :) Mindenesetre megkerestük a kisvasút pénztárát és befizettünk a következő járatra.

Az emelkedőn azért érezhetően megküzdött velünk a remek kis mozdony

Rengeteg turista volt egyébként, valószínűleg egész nap tömötten indultak a járatok. Mi is tömörültünk rendesen, az utolsó kocsi végébe igyekeztünk kerülni, ami egyáltalán nem volt egyszerű. Hellyel-közzel azért megoldottuk.

Fent persze indult a szokásos hosszú záridős patakfotózás, meg a kötelező Fátyol-vízesés, ami ezúttal hál' Istennek nem volt kiszáradva, viszont továbbra is elrontja a kerítés és a korlát körülötte.

A Fátyol-vízesés mellett van egy kissé elhanyagolt erdei múzeum is ami bizonyára tartogatott volna még érdekes részleteket, ha nem torkollik az egész vezeték nélküli vakuzás tesztelésbe :) A lefele utat sétálva tettük meg.

Ha nincs sok sötét rész a témán az ISO 1000 is jól használható

Naplementére fel akartunk érni a kilátóba, ennek ellenére természetesen késve indultunk, minek következményeként futva rohantunk fel a kilátóba :) Legalábbis a lelkesebbje :D Fent akkora szél fogadott minket, hogy majdnem lerepültünk.

Ahogy elfogyott a fény a "kék órát" kihasználva csináltunk pár képet a kivilágított Kilátóról

Középpontban a Sarkcsillag

Majd mintegy félórás előkészület, állványozás, gombnyomkodás, segítségnyújtás után végre elkezdhettük vezényszóra :D a félórás expot. Nyoooolc géppel :) Azért ennyit, mert kegyetlenül hideg volt a szél miatt, és nem voltunk hajlandók többet fagyoskodni. Páran tartottak attól is, mivel a gépük ceruzaakksis, nem fogja bírni a hideget majd az exponálást követő ugyancsak félórás "darkframe" zajszűrést.
Hogy a kilátó ne csak egy árny legyen a képen, kétoldalról megvakuztuk 3-4-szer 1/1 teljesítményen. Azt hiszem adhattunk volna neki egy kicsit többet is, de majd legközelebb.

Vasárnap reggel már csomagoltunk és csak a délelőtt állt rendelkezésünkre. Előre kiderítettük, hogy 10 órától van mise, előtte valószínűleg be tudunk menni a Kerektemplomba.

Ennyi géppel, állvánnyal persze nagy feltűnést keltettük, többen érdeklődtek, melyik újságtól érkeztünk :) A templom felderítése után panorámáztam kicsit. Lent az oltárral szemben, illetve a karzaton az orgonával szemben készítettem egy-egy panorámát, sajnos valamiért egyiket sem sikerült hibátlanul összeilleszteni, így ezek most kimaradnak...

Mivel egyre többen érkeztek a misére, nem akartunk tovább zavarogni, levezetésként átmentünk a lovardába. Csak a hintómúzeumba kell belépőt fizetni, sőt kávét is kaphatunk, de ezen kívül elég szerény amit meg lehet tekinteni, egyik nagy karámhoz se lehet kimenni, mindössze egy kisebb istállót, és a fiatal elárverezett lovakat nézhettük meg.

Ők legalább rendeztek nekünk egy kis bemutatót

Nem maradt más, mint megköszönni Gépészjaneknak a szervezést, elköszönni egymástól egy hazaindulni, várt mindenkit a hétfő reggeli igavonás, egy szép momentumot azért még megálltunk lefotózni hazafele: