Szóval az úgy volt...

 Szóval az úgy volt, hogy én nem akartam CB1000R-t venni. Sőt semmilyen motort sem akartam venni. Volt egy remek Hornetem minden földi jóval (Arrow kipuff rendszer, Healtech gyorsváltó, láncolajozó, stb...) gyakorlatilag frissen szervizelve. Ki akarná eladni?
 Aztán jött egy ajánlat egy ismerőstől, hogy eladó lett a CB1000R. Titán Akra kipufogóval, Power Commanderrel, gyári alcantara ülésekkel (nagyon dögös, de abszolút nem praktikus) + eredeti gyári, Titax fékkarokkal + gyári, Bagster tankbőrrel + táskával, LSL bukógomával. Mindez nagyon barátinak tűnő áron, viszonylag kevés és valós Km-rel, plusz "ismert" előélettel gondos gazdától. Kipróbáltam, és meglepődtem, hogy még a Hornethez képest is mennyire otthon éreztem magam rajta gyakorlatilag az első méterektől. Még kezesebb, agresszívebb de mégis kényelmes pozíció, nyomatékhegyek mindenhol, bárhova forgattam. Ez nagyon kell nekem!


Egy-két szépséghiba persze akadt, de messze nem olyanok, ami miatt nem akartam volna megvenni. Pár dolog hiányzott a leltárból, mint pl az egyik koptató a lábtartóból (nem volt titok, hogy járt pályán a motor), a láncfeszítő kulcs, DB-killer. Mindre ígéretet kaptam, hogy meglesz, bár a gondos tulajdonos kép már kicsit másképp festett. Megegyeztünk, elhoztuk. 
Beöltözésnél ért a felismerés, hogy a szinte új hátsó gumiban egy méretes szög leledzik. Óh minő öröm! A nyomást legalább nem engedte, irány az első gumis. Öröm az ürömben, hogy csodával határos módon, vízszintesen állt bele a futófelületbe, így a karkasz nem sérült, haza tudtunk jönni. A gumis srác meg nem is kért semmit, miközben megtárgyaltuk az Akrapovicot.
 Hazagurultunk, nagy volt az öröm. Ilyenkor gondolom, mindenki azonnal foglalkozni akar az új szerzeménnyel, én se tettem másként. A lánctakarítás amúgy is látványosan aktuális volt. Nem járok messze, ha azt mondom, hogy ritkán látni ilyen koszos láncot, de a mélygarázsban nyilván senki sem csinálja szívesen. Ilyen kis naiv voltam legalábbis... Intő jel kellett volna legyen. Fél liter petróleum mindenesetre ráment, mire számomra elfogadható lett.
 Ahogy említettem van Akra meg PCIII :) AGO-nál padozva. Úgy tudtam, hogy gyári légszűrővel kombinálva, de az alapállapotot ugye fel kell venni: ellenőrzés. Itt jött az első meglepi, K&N van benne. Hoppá. Ez egyrészt öröm, mert nem olcsóság, másrészt ha azt sem tudta mi van benne, vajon mikor takarította? Ajajj. Egyébként is alap az olajcsere, innentől viszont azonnali prioritást kapott, plusz légszűrő tisztítás-olajozás és fejben beütemeztem a hűtővíz cserét is.

 Néhány hét múlva az ígért hiányzó cuccok még mindig nem akartak megérkezni. Végül én mentem el a gyári ülésekért, amiről a kapszkodó hiányzott, a gyári kipufogóért, amiről a rögzítő gumibakok hiányoztak, és a DB-killer, a koptató, a láncfeszítő kulcs még mindig sehol. Újabb ígéret, újabb várokozás. Később türelmes érdeklődés, aztán már kevésbé türelmes. Végül odáig fajult a dolog, hogy a gondos gazdának hitt (nyílván nem az) és jó (nem jó) ismerős tulaj fel sem vette a telefont. Így vegyen bárki ismerőstől járművet...


 A konzekvenciát levontam, a motort rendbe raktam, a hiányzó cuccokat a Hondától megrendeltem és azóta nagy megelégedéssel használom. Mert mindentől függetlenül igazi dög ez a gép! Ez azon a néhányszáz Km-en is sokszor kiderült, amit együtt csapattunk, no meg a garázsban molyolva azóta. Így aztán külön öröm számomra, hogy most márciusban zuhogott le 30 centi hó :)
 Nemsokára elmesélem azt is, hogy milyen átalakításokat szenvedett el azóta a kezem alatt :)



Megjegyzések