Pótakkumulátor? Ebay!


A pótakksi kérdést egy gépnél se lehet megúszni, előbb-utóbb mindenkinek szüksége van rá, mert mi van ha élete képe készülhetne el és ott áll a lemerült géppel a kézében.
Amikor megvettem a vázat, rögtön vettem is hozzá egy utángyártottat, a gyári kb negyedéért.

Ez a RealPower-féle, ezzel semmi gond

Mivel nemsokára indulok Erdélybe túrázni - bár két akksival igen sokáig húzza a K-7 - gondoltam talán nem ártana még egy. Az élőkép és a videó azért tudja zabálni az elektronokat. Nosza irány az ebay, tele van kedvező ajánlatokkal. Sikerült is leütni egy megbízhatónak tűnő darabot, 1700 Ft körüli áron kínai testvéreiknél.

Kicsit lassan akart ideérni, de bő két hét alatt azért megérkezett. Kibont gépbe berak, kakukk. Meg se nyikkant vele a gép. Lítiumos akksinak nagyon nem tesz jót, ha teljesen lemerül, nem nagyon örültem tehát. Beraktam a töltőbe, amin 3-4 másodperc után kialudt a LED, jelezve hogy az akksi tele van. Homlokráncolás, vissza a gépbe; az csak nem indul. Még néhány próbálkoztam, ezután benthagytam még egy éjszakára a töltőben, de magam se hittem benne, hogy bármi történne az akksival.
Az ebay-en az utángyártott D-Li90 akksikat elég sokféle, kapacitással és feszültséggel lehet megtalálni, 1400-2200mAh-ig. Sejthető, hogy mindben ugyanaz a cella van, de ez nem állhatja a marketing útját :) A gyári egyébként 7,2V és 1860 mAh-s paraméterekkel rendelkezik.
Mivel az enyém minden jel szerint döglött, gondoltam szétkapom hátha csak egy forrasztás hibádzik. Kínai barátaink először 5 USD-t, majd rövid levelezés után a teljes vételár visszautalását ajánlották fel, amit természetesen azonnal elfogadtam :) Bármit megtesznek csak ne kapjanak negatív/semleges értékelést...

A forrasztások mindenhol rendben vannak, de hohó, hát mi van a cellákra írva? 1400mAh? Hol van az én ígért 2000-em? :)
Most itt állok akksi nélkül, jövő héten indulok Erdélybe, vadászhatok itthon másikat drágán... Így jártam.

Megjegyzések