Bélapátfalvi apátság, kis Mónosbéllel keverve


Remélem mindenkinek kellemesen telik az új év, kis szünet után próbálok visszatérni a rendszeres íráshoz. A háttérben azért történtek dolgok, de ezzel most nem untatnék senkit.
Viszont! Még november elején egy pentaxos topiktársunk szervezett egy remek kis fotózást Szilvásvárad és környékére. Ezúton is köszönet neki! Az első napot Bélapátfalván az apátság környékén töltöttük, amit csak a mi kedvünkért nyitottak ki.
Még odafele megálltunk pár percre Mónosfalván, megnézni a régi Egercsehi szénbánya szénkiadóját a vasútállomás mellett.

A régi szénkiadó

A vasútállomáson is akadt néhány érdekes részlet :)

Miközben kattogtunk, befutott egy Bzmot, kedvesebb nevén "Piroska" is. Örültem neki, nosztalgiázhattam kicsit: legutóbb amikor ilyen vonaton ültem, akkor is éppen Szilvásváradra tartottam, ezen a vonalon.

Sajnos mindenki meglövi ezt a képet, én se voltam kreatívabb

A fénynek sajnos híján voltunk néha

Miután beszabadultunk az apátságba, gondoltam remek lehetőség egy nagyobb körpanorámához. Két sorosra, hogy érdekesebb legyen a dolog. A 16-50-nel így elég nagy területet le lehet fedni. Utólag lehet jobb lett volna még kicsit vacakolni és megpróbálni egy teljes gömböt csinálni, de 16 mm-rel panorámafej nélkül elvetettem az ötletet. Sajnos pont a panorámafej hiánya miatt lett is pár hiba a képben, ami kivételesen benne is maradt, az objektív is totálisan szembekapta a fényt az egyik ablakon át. A részletekkel megint csak nem untatnék senkit, ez jött ki belőle:

Körpanoráma nézethez klikk a képre! Nagy fájl!

Hangulatvilágítás

A időzítés viszont nagyszerű volt, éppen volt egy kis nap és be is tudott sütni az ablakokon.

Megjegyzések